Even kennismaken met...

Kim van den Broek - Kwabek, Territory Manager Zuid – Oost

Hoewel Kim van den Broek – Kwabek al ruim elf en een half jaar Territory Manager voor de regio Zuid – Oost is, moet ze er niet aan denken iets anders te gaan doen. “Het wordt eigenlijk steeds leuker”, zegt Kim, “Bausch + Lomb introduceert veel nieuwe en innovatieve producten, we maken een mooie inhaalslag op de concurrentie, ik bouw nog meer vaste relaties op én, niet onbelangrijk, we hebben een leuk, goed op elkaar ingespeeld team. De combinatie van verkoop en relatiebeheer past bovendien prima bij me. Het meest inspirerend vind ik om de opticien te enthousiasmeren over een product zodat deze daarmee zijn of haar klant blij kan maken. Tevreden klanten zijn heel belangrijk.”

De meeste kansen ziet Kim in de markt voor daglenzen. In de landen om ons heen neemt de verkoop van daglenzen snel toe, in Nederland ziet ze die groei ook langzaam op gang komen. “Ik zie het als mijn taak om de opticiens ervan te overtuigen dat ze met onze daglenzen iets heel moois aan kunnen bieden. Daglenzen zijn bovendien het meest hygiënische, gezondste en efficiëntste product dat er is. Geen gedoe met vloeistoffen en zeker in deze tijd is die hygiëne heel belangrijk. Over onze ULTRA maandlenzen ben ik heel enthousiast. Ze zijn van innovatief materiaal gemaakt en het assortiment is nu zo breed dat we vrijwel iedereen kunnen bedienen. Voor de opticien hebben lenzen het voordeel dat er regelmatig contact is met de consument. Bij verkoop van een bril heb je eens in de zoveel jaar contact, maar met lenzen komt men ieder half jaar in de winkel voor een nieuwe set lenzen en een lenscontrole. Dat geeft veel meer mogelijkheden om een relatie op te bouwen of een additionele verkoop te doen. Bovendien”, stelt Kim, “levert de vaak via incasso geregelde betalingen een continue inkomen op. Dat is voor de ondernemer heel prettig. Ik merk dat opticiens zich daar ook steeds bewuster van worden en een abonnement systeem opzetten.”

De regio Zuid – Oost is groot. Limburg, Brabant en delen van Gelderland en Utrecht horen erbij en in dit gebied zijn ruim 350 opticiens actief. Kim heeft vooral contact met de zelfstandige opticiens. De ene keer met de aanpasser en de andere keer met de ondernemer. “Omdat ik telkens met iemand anders aan tafel zit, iedereen zijn eigen ideeën en wensen heeft en dus ook verschillende keuzes maakt, is ieder gesprek anders. Dat maakt het leuk én uitdagend. Gelukkig heb ik een goede balans tussen werk en privé. Ik reis graag en dat is in overleg met Bausch + Lomb altijd goed te regelen. Al is dat reizen het laatste jaar er wel een beetje bij ingeschoten.”

De toekomst ziet Kim vol vertrouwen tegemoet. “Bausch + Lomb is een groeiend bedrijf dat mooie, innovatieve producten levert, zowel contactlenzen als contactlensverzorgingsproducten. En, zoals eerder gezegd, heb ik het nog enorm naar mijn zin. Wat ik een mooie aanvulling zou vinden is als er iets ontwikkeld kon worden voor de controle op myopie bij kinderen. Die bijziendheid op jonge leeftijd is een actueel probleem. De opticien kan daar denk ik een belangrijke, preventieve rol in spelen.”

Even kennismaken met...

Serge Moreels, Territory Manager voor Brussel, Wallonië en Luxembourg

Serge Moreels is met ingang van 19 april 2021 Territory Manager voor het gebied Brussel, Wallonië en Luxembourg bij Bausch + Lomb. Na een opleiding in Sales, Marketing en Distributie was Serge bijna vijfentwintig jaar werkzaam bij een andere grote leverancier van contactlenzen en contactlensverzorgingsproducten, Alcon. Na hier ruim elf jaar als accountmanager in België gewerkt te hebben groeide hij door in diverse managementfuncties. De laatste drie jaar was hij ‘Head of Sales’ voor de Benelux. Na een reorganisatie besloot hij om goed na te denken over een volgende stap. Iets doen wat hij “echt leuk” vond was daarbij het belangrijkste.

“Mijn jaren als accountmanager”, vertelt Serge, “heb ik altijd als heel plezierig ervaren. Het directe contact met de opticien en in partnerschap met de ondernemer de juiste producten leveren aan de consument is heel inspirerend. Ik heb daarom heel bewust gekozen om in mijn nieuwe baan weer ‘op pad’ te gaan. Ik ben blij dat ik bij Bausch + Lomb die kans gekregen heb. Een top-bedrijf met top-producten. Er worden voortdurend nieuwe producten ontwikkeld die tegemoetkomen aan de veranderende eisen van de consument. Veelvuldig werken met beeldschermen in een omgeving met airco vraagt bijvoorbeeld om unieke, comfortabele oplossingen. Bij Bausch + Lomb hebben we die. Door de opticien terzijde te staan kan ik ervoor zorgen dat de consument het juiste product ‘op het hoofd’ krijgt. Mijn belangrijkste doel daarbij is om de opticien te begeleiden naar een nieuwe toekomst.”

De regio Brussel, Wallonië en Luxemburg is voor Serge niet onbekend. Hij was als accountmanager in hetzelfde gebied actief en kent de markt heel goed. Als geen ander weet hij wat opticiens van hem verwachten op het gebied van service, advies en ondersteuning. “Ik woon even ten zuiden van Brussel en kan de ongeveer 240 opticiens in de regio dus goed bereiken. Bovendien kent de oudere generatie mij al en dat is natuurlijk heel plezierig. De nieuwe generatie ga ik ook graag overtuigen van de innovatiekracht van Bausch + Lomb en wat dat voor hen kan betekenen. De komende jaren hoop ik veel opticiens te kunnen motiveren om Bausch + Lomb tot voorkeurleverancier te benoemen.”

Online Beratung - form

Online Beratung - page